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TEAM

Co-authors

Olivier Bataillard: Founder of the NIPSKO EVOLUTION agency, Olivier is a former special forces operations manager. He accompanies transformation projects and facilitates the management of high-stake situations. He reinforces agility in a fast-changing context. He is the co-author of the PERCEPTION game.

 

Fabienne Bernard: Inventor of plural intelligence©, management consultant and certified coach, Fabienne founded Païdià, www.paidia.net, consulting agency for human accompaniment of transformations. She is the co-author of the BOSS A NOVA game.

Valérie Cailliez: Innovation consultant and founder of POM3, Valérie promotes market forecasting and the strategic foresight of start-ups in their innovation approach. She is the co-author of the PARC, ACDC and Têtes à Plaques visual memory games. She is the author of the TEXTILE theme of the KAPA game.

Catherine Champeyrol: Manager and painter, Catherine leads BEAUTEMPS, a consulting agency in operational creativity. As the collective’s founder, she manages the game design and develops its strategy. She is the co-author of  PERCEPTION, PARC, ACDC, KAPA, DOMINORAMA, 108, ICI, TCQSP, Quille Ananas pins, Têtes à Plaques visual memory games, D6D.  She is the author of the CREATIVITY theme of the KAPA game.

Michel Dalonneau: Michel guides and trains businesses in the management of the intercultural linked to innovation processes. He is well-versed in the luxury and creation sectors in France and Japan. He is the co-author of the ICI game.

Alix Lecocq: As a typical Millennial, she is blessed with a creative mind, unrestrained determination and capacity to give substance to her dreams. Game dynamics give her the opportunity to enhance her creativity. She is the co-author of the KAPA game.

 

Jessica Oudot :


​Stéphanie Machon: A PhD in Pharmacy, she is an entrepreneur who has been counselling cosmetic brands for over 20 years. She is the author of the BEAUTY theme of the KAPA game.

Emma Piau: As an urban designer, she thinks of play spaces in movement. In collaboration with Catherine, she created the Quilles Ananas pins, a pins apparatus designed for creativity workshops. She is the co-author of the Persona Generator TCQPS, the “Têtes à Plaques” visual memory games.

Sophie Sachnine: …………………………………………………………………………………………………….

Geneviève Tour: Co-author of the best-seller Selling luxury book Geneviève specialises in customer relationships and in-store reception. Not only does she speak in front of prestigious universities, but also in front of renowned brands to talk about her favourite topic: customer and store personnel loyalty. She is the co-author of the 108 game.

Monica Trevisanut: Textile designer and set designer who studied at the Decorative Arts school of Paris and the Ecole Duperré, she draws her inspiration from her travels and encounters with brands. She is the co-author of the DOMINORAMA game.

 

Partners

www.beautemps.com
La créativité opérationnelle
 des équipes

 

www.kmi-dynamique-internationale.com
L’interculturel et le
développement international


 

www.makeitbloom.fr
Le conseil en design global
 Beauté



 

www.nipsko-evolution.fr
Développer les aptitudes
 d’une stratégie gagnante



 

www.pom3.fr
Démarrer le moteur Innovation




 

www.chaikana.com
L’agence de la relation

www.inspirations-management.fr
Le stimulateur de communauté
 managériale

www.merchuniq.com
Le design et la performance

du point de vente

www.enea-consulting.com
L’acteur de la transition énergétique, sociale et environnementale

www.paidia.net
Conseil en développement des femmes et des hommes dans les entreprises

www.forcefemmes.com
La dynamique collective pour l’emploi et l’entrepreneuriat 

des femmes

www.villaviolet.com
Le lieu de séminaire
inspirant au cœur de Paris

 

Testimonials

« J’ai vraiment l’impression d’avoir les cartes en main ! Ça va m’aider avec mon équipe pour animer les lancements d’activité hebdomadaires. »
          Luc D. Membre du CODIR d’une entreprise de distribution.

« C’est étonnamment rapide et efficace pour aborder un sujet sensible qui nous paraissait difficile à aborder ensemble. »
          Béatrice V.  Directrice de la Communication d’une entreprise du CAC 40.

« Très puissant. Nous avons généré très rapidement des idées originales. C’est rafraichissant.  »
          Grégoire B. Directeur Conseil,  agence d’événementiel.

« Perplexe au départ, je me suis pris au jeu avec l’équipe. Nous sommes fiers de notre production et en plus elle est utile. »
          Lionel O. Directeur Commercial, entreprise de services.

« Ça apporte un format nouveau et pertinent dans nos formations internes. C’est une modalité pédagogique vivante,  interactive qui favorise le partage d’expérience entre pairs. Et en plus le livrable (le jeu et les supports de prise de note) est beau. »
          Sylvie J.  Directrice de la Formation, groupe industriel.

« Les équipes asiatiques comme les équipes européennes se sont facilement appropriées la méthode du jeu. Ça parle à chaque culture, c’est fédérateur. »
          Céline T. Directrice des Ressources Humaines, marque de luxe.